Onwayn asiantuntemusta tarvittiin heti projektin alussa. ”Saimme tukea kyselyn kehittämiseen ja koko prosessin uudelleenarviointiin. Uusi formaatti yhtenäisti erot paikkakuntien välillä ja toteutuksen tekninen ratkaisu oli helppo ja luotettava. Kuljettajat saivat tekstiviestillä linkin, jonka takaa kysely aukesi”, Jani Rentola kuvaa. ”Mobiiliratkaisun lisäksi rakennettiin mahdollisuus vastata kyselyyn myös sähköpostitse. Tämä koettiin tarpeelliseksi, koska aivan jokaisella ei vielä älypuhelimia ole ja halusimme varmistaa mahdollisuuden palautteen antamiseen jokaiselle. Tehdyt ratkaisut koettiin helpoksi.”
Vertailu edellisiin kyselyihin saatiin toimimaan, kun arviointiasteikko skaalattiin vastaamaan vanhoja asteikkoja. ”Erityisen tärkeää meille oli, että saimme vastauksiin oikeaa hajontaa. Liian paljon näkee kyselyitä, joihin on helppo antaa keskivälin ”melko hyvä”- vastauksia. Neutraaleista vastauksista on hankala löytää konkretiaa kehitystoimenpiteille. Onway auttoi meitä terävöittämään kysymyksiä, ja hajontaa alkoi tulla. Näen tämän hyvin arvokkaana”, Rentola kiittää.
Lokakuussa toteutetun kyselyn tulokset on loppuvuoden aikana purettu, ja alkuvuodesta niitä lähdetään viemään kentälle. Mukana on isompia, konkreettisia muutoksia ja hienosäätöä – molemmat auttavat koko terminaalitoimintaa kehittymään oikeaan suuntaan. ”Pyrimme jatkuvaan parantamiseen”, summaa Jani Rentola.
Julkaistu 31.1.2017