Suomeen syntyi tämän vuoden alussa uusi rahapeliyhtiö, kun Fintoto, RAY ja Veikkaus yhdistyivät. Uuden yhtiön nimeksi valittiin laajan kuluttajatutkimuksen jälkeen Veikkaus, koska vastaajat kokivat sen turvalliseksi ja luotettavaksi nimeksi. Luottamus ja vastuu ovat kantavia tekijöitä yhtiössä, joka haluaa olla positiivinen voima yhteiskunnassa. Yhtiön uusi ilme ja logo vahvistavat tätä viestiä.
Uudessa Veikkauksessa asiakaspalvelusta huolehditaan päivittäin yli 1000 ammattilaisen voimin. Laadukkaan palvelun yksi takaaja on hyvin toimiva työvuorosuunnittelu. Siihen käytetään
Procompin Aikajanaa, joka on osoittautunut täysin verrattomaksi työkaluksi yli 50 paikkakunnalla toimivan organisaation resurssienhallintaan. ”Aloitimme Aikajanan käytön jo vuonna 2011 RAY:ssä, ja nyt käytämme sitä koko Veikkauksessa”, kertoo koulutuspäällikkö
Mikko Isotupa. ”Meille tulee vuosittain yli 200 uutta ihmistä asiakaspalvelutehtäviin. Heidän tietonsa siirtyvät automaattisesti Aikajanaan. Sen jälkeen kaikki onkin helppoa.”
Tekninen asiantuntija
Mikko Sillanpää on ollut alusta asti mukana Aikajanan käyttöönotossa. ”Se on tehty erittäin helppokäyttöiseksi. Olemme pyrkineet automatisoimaan mahdollisimman paljon toimintoja. Esimerkiksi uuden henkilön tullessa taloon hänen tietonsa siirtyvät toiminnanohjausjärjestelmästä suoraan Aikajanaan”, Sillanpää kertoo. ”Yhtiöiden integraatio on tuonut jotain muutostarpeita, joita kartoitetaan parhaillaan. En usko niillä olevan suurta vaikutusta Aikajanan käyttöön.”
Procompin Aikajanaa käytetään menestyksekkäästi hyvin eri kokoisissa yrityksissä. Liiketoimintajohtaja Jaana Rantaniemen mukaan Veikkauksen 1000 henkilön työsuunnittelu ei aseta järjestelmää vielä erityisen koville. ”Kun kyseessä on suuri joukko ihmisiä eri puolilla Suomea, täytyy muutostenhallinnan olla kevyttä ja ketterää. Aikajanalla se on.”
Lue lisää Aikajanan käytöstä RAY:llä.
Julkaistu 27.3.2017