Työ- ja elinkeinoministeriö pyysi viime vuonna tarjouksia markkinointi- ja viestintätoimistoilta Työelämä 2020-hankkeeseen liittyvän Kehittämispolku-testin lanseerauksen suunnitteluun. Kyseessä on kansallisesti merkittävä hanke, joka laajenee suunnittelun jälkeen toteutusvaiheeseen.
Tämän vuoksi tarjouskilpailu kiinnosti monia Suomen huipputoimistoja – kisaan osallistui niistä yhdeksän.
Kilpailun voitti ylivoimaisesti
Työmaa. Tarjouksia arvioitaessa käytettiin sekä laadullisia että hinnoitteluun liittyviä kriteereitä. Laatukriteerit jaettiin neljään ryhmään: monikanavaiseen viestintään soveltuvat ratkaisut, konseptin erottuvuus, ydinviestien ymmärrettävyys ja tarjoukseen kuuluvat case-työn selkeys. Laatupisteitä oli jaossa yhteensä 60 – Työmaan saama pistemäärä oli 57, lähes täydet pisteet joka osiosta. Kaikkien toimistojen laatupisteiden keskiarvo jäi niinkin alhaiseksi kuin 37.
Hintavertailussa Työmaa ei suinkaan ollut kilpailun halvin, mutta kovat laatupisteet nostivat Työmaan kokonaisvertailun voittoon selkeällä erolla seuraavan toimistoon.
Toimitusjohtaja
Vesa Piltonen pitää kovassa seurassa saavutettua voittoa merkittävänä saavutuksena. ”Julkisissa kilpailutuksissa on se hyvä puoli, että pääsemme katsomaan millä korkeudella rimaa pidetään. Tässä nähtiin että Työmaan laatu kestää vertailun, olipa vastassa kuka tahansa. Ja silloin meidän hintammekin ovat kohdallaan, jos emme ole kallein mutta emme myöskään halvin. Ja tietenkin lopulta hinnan sopivuutta voi arvioida vain yhdeltä kannalta: mikä oli asiakkaan saama hyöty. Tässä me onnistumme poikkeuksetta erinomaisesti.”
Työmaan ideoima ja toteuttama Kehittämispolku löytyy
täältä.
Julkaistu 12.4.2017