antti

 



Meillä on vastuu asiakkaistamme, kertoo vuoden menestynein pörssiyhtiö

21502 mc 070811 hires-2

Vuoden parhaana pörssiyhtiönä palkittu Innofactor Oyj listaa arvojensa kärkeen vastuullisuuden. Se rakentuu sitoutumisesta, keskustelusta ja läsnäolosta, jotka kaikki tähtäävät samaan asiaan: tiiviiseen vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa. ”Olemme kehittäneet asiakkaan kuuntelusta jatkuvan prosessin yhdessä tutkimusyhtiö Onwayn kanssa”, sanoo Innofactorin myyntijohtaja Tommi Flemming. ”Meillä on vastuu asiakkaistamme.”
Innofactor kuuluu Pohjoismaiden johtaviin Microsoft-pohjaisten IT-ratkaisujen toimittajiin. Liiketoimintamalli tarjoaa suuren kasvupotentiaalin, mutta myös kovaa kilpailua. Sitoutuminen asiakassuhteisiin ja niiden pitkäaikainen kehittäminen ovat yhtiön liiketoiminnan keskeisiä elementtejä. Se tarkoittaa, että asiakkaiden mielipiteistä ja toiveista tarvitaan säännöllisin välein kerättyä, analysoitua tietoa.
Tämän vuoden asiakastutkimuksessa keskityttiin selvittämään Innofactorin avainasiakkaiden odotusten ja kokemusten kohtaamista sekä löytämään palvelukokemuksen parantamiseen tähtääviä kehitystoimenpiteitä. Haastattelut ja tulosten analysoinnin toteutti Onway Oy, jolla on kokemusta yli sadan suomalaisen IT-yrityksen asiakastutkimuksista. ”Onwayn aktiivinen rooli oli tällä kertaa erityisen tärkeä”, sanoo Tommi Flemming. ”Meillä on takana muutosten vuosi. Iso integraatio ja sen jälkimainingit tuntuvat. Asiakastutkimuksen kontrolloitu läpivienti vaati hyvän kumppanin.”
Mitä tutkimuksessa sitten selvisi? ”Palaute oli kautta linjan positiivista”, kertoo Flemming. ”Mutta hyvässä asiakastutkimuksessa ei jäädä tuijottamaan menneeseen, vaan etsitään tulevaisuudesta keinoja laajentaa yhteistyötä.” Tutkimuksen kohderyhmänä olivat Innofactorin asiakkaiden ylimpään päättäjäryhmään kuuluvat henkilöt. Ehkä hiukan yllättäen kiireisetkin johtajat löysivät aikaa Onwayn haastattelijoille. ”Tämä kertoo, että myös asiakkaat kokevat saavansa hyötyä meidän tutkimuksestamme”, Tommi Flemming arvioi. ”Jo se pelkästään on signaali siitä, että teemme oikeita asioita. Kannamme vastuuta myös asiakkaan liiketoiminnan parantamisesta.”

 

Lue myös:

Kauppalehti ja Balance Consulting valitsivat Innofactorin vuoden menestyneimmäksi pörssiyhtiöksi.

Onwayn avainasiakasanalyysi 
tunnistaa kasvupotentiaalin.

Kuvassa Innofactor Nasdaq OMX:n päätöskellon soittoseremoniassa.

Julkaistu 5.5.2014